Samsung Electronics Nordic AB

Samsung Electronics Nordic AB logotype

 

Information om Galaxy Note7

Samsung Electronics Nordic AB - 2016-09-02 11:23 CEST

För Samsung är det av yttersta vikt att våra produkter håller högsta kvalitet och varje rapport om incidenter tas på största allvar. Som ett resultat av de senaste rapporterna runt nya Galaxy Note7 har vi genomfört en omfattande undersökning och funnit att det finns ett problem gällande batteriet.

Till idag (1 september) har vi fått 35 rapporter globalt och tillsammans med våra leverantörer genomför vi nu noggranna undersökningar för att identifiera batterier som kan vara påverkade. Eftersom våra konsumenters säkerhet alltid är viktigast för Samsung har vi även stoppat försäljningen av Galaxy Note7.

För de konsumenter som redan har fått sin Galaxy Note7 kommer vi att ersätta deras produkt med en ny under de närmsta veckorna.

Vi förstår att det här påverkar många människor, men det här är ett sätt att säkerställa att vi fortsätter att leverera produkter av högsta kvalitet till våra konsumenter. Vi arbetar nu tillsammans med våra partners för att säkerställa att den här processen går så snabbt och smidigt som möjligt.

Vänligen vänta

Kundvagn uppdaterad
Kundvagn ej uppdaterad